moppekotte

dd
ff
1. moppebil 2.moppeflicka

hejsan hoppsan alla där ute i vilda världen. Här sitter  jag själv i en satans död byhåla för att faktiskt uttrycka mig rätt. Men idag för första gången på lovet (som vi faktiskt har haft mer än en vecka nu) så var jag med Min Johanna. Hon har legat feberliggandes i sin säng och jag, 2mil ifrån har inte kunnat prata med henne ett dugg mer än sms dom sjukaste tiderna då hon väl var vaken. Jag har/hade verkligen saknat henne! Idag åkte jag till henne, efter den härliga helgen med tobie. Satte mig bara i bilen och drog, så jäkla skönt. Idag har jag även åkt på hennes moppe för andra gången fast jag lovade redan den första att aldrig sätta mig bakom den flickan igen. Hon är jäkligt söt men kör som en galning, men är man född i fart så dör man väl i fart. Vi slog en ide till mattias om att dra ut och paddla lite kanot i den finfina vädret, dock när vi hade kommit dit, mattias kedja var ute, det spöregnade. Så beslutade vi oss att strunta i det, åka fort hem och hämta bilen för att sedan hämta mattias. Vi åkte fort som tusan, höll på att falla där det var lerigt och halt. Men vi överlevde och kom med bilen, då går den stackars pojken mitt i regnet på vägen och säger "pappa blir arg om jag inte tar hem hans cykel". Jag kunde bara tycka synd om honom och eftersom min ide att trycka in cykeln i bilen skrattades ut så åkte vi till hans hus och fika lite med cola&chips i bilen. Jag och johannie alltså. Det var mysigt, sen var vi bara ute och körde lite. Hemma hos johanna när jag tog förväl och skulle köra hem mattias för att sedan själv åka hem så låter bilen lite konstigt och till slut så låter det som att något skrapar i backen. Tur att jag hade "en riktig man" med mig i bilen. Tillsammans så puttar vi den hem till johanna där jag ringer mamma som kommer med både flamman och Öberg. Han säger att lagrerna i växellådan till utgående axel är sönder, kaputt. Så det var bara att bogsera hem och nu står den upp-puttad på uppfarten. ´Bara att laga, som kommer ta sin tid. Så länge kommer jag bli den inte minst lika koola moppekotte! peace

Kommentarer
Postat av: Sara

Stackars lilla "kottebilen".. hihi

Hoppas du njuter av sommarlovet nu.

kram

2009-06-22 @ 20:40:55
URL: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0